Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Targu informuje, że w związku z nowelizacją ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, od dnia
1 stycznia 2018 r. obowiązują
nowe zasady rejestracji
oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi (obywateli Republiki Armenii, Republiki Białorusi, Republiki Gruzji, Republiki Mołdawii, Federacji Rosyjskiej lub Ukrainy) oraz wydawania
zezwoleń na pracę sezonową dla cudzoziemców.
Oświadczenia będą rejestrowane tylko w przypadku prac, które nie są pracami sezonowymi, wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 grudnia 2017r. w sprawie podklas działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), w których wydawane są zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca. W przypadkach wymienionych w w/w rozporządzeniu będzie możliwość ubiegania się o wydanie
zezwolenia na pracę sezonową (do 9 miesięcy w roku kalendarzowym). Nadal sprawy te będą prowadziły powiatowe urzędy pracy.
Zatrudnienie cudzoziemców odbywać się będzie w oparciu o nowe przepisy
ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 poz. 1543, art. 88n-88za, art. 90-90e) oraz rozporządzenia wykonawcze dostępne pod adresem
mpips.gov.pl Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017r. ( Dz. U. poz. 2350 ) wysokość wpłaty wynosi 30 zł. za każdego zatrudnianego cudzoziemca.
Powyższe wpłaty należy dokonywać na:
Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Targu
rachunek bankowy: Bank Ochrony Środowiska O/Nowy Targ 91 1540 1115 2043 6050 7426 0004
w tytule przelewu należy podać imię i nazwisko zatrudnianego cudzoziemca, za którego wpłata jest wnoszona oraz obowiązkowo wpisać czy wpłata dotyczy zezwolenia na pracę sezonową czy oświadczenia. Aktualny druk oświadczenia wraz z załącznikami oraz druk wniosku o wydanie zezwolenia na pracę sezonową dostępny jest poniżej.
OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PO 1 STYCZNIA 2018 NA STARYCH DRUKACH NIE BĘDĄ REJESTROWANE.