Nowe zasady zgłaszania ofert pracy dla instytucji publicznych

Print Drukuj

Informujemy, że Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r., poz. 620) wchodząca w życie od 1 czerwca 2025 r. wprowadza nowe zasady zgłaszania i rozpowszechniania ofert pracy realizowanych przez powiatowe urzędy pracy. 

W art. 83 ust.2 pkt 1 ww. ustawy wskazano, że oferty do powiatowych urzędów pracy obowiązkowo zgłaszają wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902), tj:

- organy władzy publicznej,

- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,

- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,

- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,

- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Zgłoszone oferty będą upowszechniane w bazie ofert pracy - ePraca, która zastąpi obecnie wykorzystywaną do tego celu Centralną Bazę Ofert Pracy.

Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu w Nowym Targu, ul. Szpitalna 14, pokój nr 16 (I piętro) lub pod nr tel. 18 26 656 91 wew. 267.

Jednocześnie zachęcamy do składania ofert pracy poprzez specjalnie dedykowany do tego celu elektroniczny formularz:

https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP