Zadania Wydziału Informatyki

Print Drukuj

Do zakresu zadań Wydziału Informatyki należy w szczególności:

1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz ciągłości działania sprzętu komputerowego, w tym kserograficznego, będącego na wyposażeniu Urzędu;
2) zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz ciągłości działania systemów i programów komputerowych wykorzystywanych w Urzędzie, w tym elektronicznego obiegu dokumentów, kadrowo-płacowego;
3) zapewnienie bieżącej pomocy informatycznej pracownikom Urzędu oraz obsługa zgłoszeń użytkowników i innych incydentów usług teleinformatycznych;
4) planowanie rozwoju infrastruktury oraz systemów informatycznych w Urzędzie;
5) administrowanie i konfigurowanie kont pocztowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie funkcjonowania poczty elektronicznej;
6) administrowanie systemem backup'u danych przetwarzanych w Urzędzie;
7) administrowanie systemem antywirusowym, zaporami sieciowymi; bieżąca analiza funkcjonowania sieci (LAN), łączy internetowych oraz połączeń VPN;
8) administrowanie serwerami, stanowiskami komputerowymi, urządzeniami sieciowymi oraz systemami i programami komputerowymi w Urzędzie;
9) administrowanie uprawnieniami użytkowników w lokalnych systemach informatycznych oraz dziedzinowych aplikacjach centralnych (zewnętrznych) wspomagających realizację zadań Urzędu;
10) gospodarowanie materiałami eksploatacyjnymi, mieniem w zakresie sprzętu i oprogramowania komputerowego;
11) administrowanie stroną internetową oraz intranetową Urzędu;
12) zarządzanie systemami informatycznymi służącymi do wspierania procesów związanych z obsługą programów operacyjnych EFS;
13) nadzór nad prawidłowym działaniem modułu szyfrowania/deszyfrowania oraz certyfikatami kwalifikowanymi – podpisami elektronicznymi;
14) planowanie i realizacja wydatków środków finansowych na rozwój, utrzymanie i eksploatację systemów informatycznych w Urzędzie; w tym wydatków związanych z realizacją pomocy technicznej programów operacyjnych EFS;
15) bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania sieci i systemu teleinformatycznego z wymaganiami bezpieczeństwa;
16) nadzór nad właściwym wykorzystaniem sprzętu komputerowego i oprogramowania przez pracowników Urzędu;
17) realizacja procedur kontroli oprogramowania w zakresie zgodności z ilością i rodzajem zakupionych licencji;
18) prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem w Urzędzie standardu dostępności cyfrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami;
19) pełnienie funkcji lokalnego administratora systemów do obsługi elektronicznych doręczeń w Urzędzie w zakresie technicznej konfiguracji konta jednostki;
20) likwidacja skutków awarii, realizacja napraw eksploatacyjnych systemów informatycznych i sprzętu;
21) koordynowanie spraw związanych z działaniem central telefonicznych;
22) opracowywanie wymagań bezpieczeństwa systemów służących do przetwarzania danych oraz bezpiecznej eksploatacji systemów informatycznych w Urzędzie.

Informacje o publikacji dokumentu